• Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.

Retourneren

Wat zijn de retourvoorwaarden van retourneren?

Alvorens je gaat retourneren is het van belang om te weten wat de retourvoorwaarden zijn van BrandLux.

     1.         Je kan binnen 14 dagen na ontvangst van het (laatste) artikel de koopovereenkomst zonder opgave van redenen ontbinden, maar hoeft niet binnen die 14 dagen het artikel te retourneren. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in een winkel doet. Dit valt onder het ontbindingsrecht van onze klant, dat wettelijk bepaald is.

     2.         Je kan de overeenkomst alleen maar ontbinden door middel van een ondubbelzinnige verklaring. Dit kan door het invullen van het modelformulier of door een andere verklaring, zolang je aan BrandLux hebt gecommuniceerd dat je het artikel wenst te retourneren.  

     3.         Zodra BrandLux jouw ondubbelzinnige verklaring heeft ontvangen, zullen wij binnen 14 dagen alle door jou verrichtte betalingen terugbetalen. Bij de terugbetaling maken wij gebruik van hetzelfde betaalmiddel dat jij voor de betaling van het artikel hebt gebruikt.

     4.         Na de 14 dagen ontbindingstijd heb je 14 dagen de tijd om het artikel te retourneren naar het postadres van BrandLux. Het artikel kan worden geretourneerd naar het volgende postadres:

T.a.v. BrandLux Retourafdeling 
Kloosterweg 1 
6412 CN Heerlen

     5.         De gemoeide kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. De maximale retourkosten voor Nederland worden geraamd op €6,95, voor Belgie is dit €8,50. Indien je gebruik maakt van verzekerd verzenden met een maximaal verzekerde waarde van €500, zullen de maximale gemoeide retourkosten worden geraamd op €8,60. (Let op dit is niet bij elk post bedrijf deze prijzen zijn ter indicatie.)

     6.         Er zijn uitzonderingen mogelijk op het ontbindingsrecht, zolang deze binnen de wettelijke kaders zijn toegestaan. De volgende uitzonderingen hanteert BrandLux: 

Persoonsgebonden gespecificeerde artikelen kun je niet retourneren, omdat deze producten overeenkomstig jouw specificaties zijn aangepast. Daaronder verstaan we o.a. gepersonaliseerde sieraden en kleding denk hieraan ook aan gepersonaliseerde kleuren en maten en afgestemde artikelen zoals setjes voor het gezin.

     7.         Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere wijze hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij jou aansprakelijk stellen.

BrandLux benadrukt dat de hanglabels aan de/het artikel(en) moet(en) vastzitten bij het ontvangen van de retourzending .


Welke stappen moet ik volgen om artikelen via de website te retourneren?

Stap 1 Retour Aanmelden

Om het artikel te retourneren dien je ons op de hoogte te stellen per email op [email protected] met alle mogelijke gegevens over het order. Indien u mag retourneren kunt u bij uw bestelling het retourformulier doen waarvan wij vragen deze zo volledig mogelijk in te vullen voor een snelle verwerking. 

Het retourformulier vind je hier: 

Stap 2 Pakketje & Pakbon

Na de verwerking ontvang je van ons een mailtje met linkje van My Parcel waarbij je de retourlabel kan printen en kan plakken op de verzenddoos, Let op de retourkosten zijn voor de klant zelf. Om het proces te vergemakkelijken kan je vanuit huis de retourlabel zelf printen, de gemoeide retourkosten zijn €6,95. Alvorens je de bon uitprint, controleer je of de hanglabels nog vast zitten aan de artikelen.

Je bent niet verplicht om gebruik te maken van de My Parcel retourlabel, je kan namelijk het retourpakketje ook zonder vooraf je retourlabel te downloaden verzenden via PostNL of ieder andere koeriersdienst. Let op de retourkosten via deze manier vallen meestal hoger uit.

Stap 3 Verzending

Je hebt je retouritems verpakt en je gaat deze verzenden. Heb je gebruik gemaakt van de retourlabel via My Parcel, dan kan je het retourpakketje afgeven bij iedere PostNL afhaallocatie. Mocht het zijn dat je geen gebruik wilt maken van de My Parcel retourdienst, kan je het retourpakketje via ieder andere koeriersdienst verzenden.

Stap 4 Berichtgeving

Op het moment dat wij jouw retourpakketje hebben ontvangen zullen wij overgaan op de terugbetaling of eventueel je ruiling gereedmaken. Als de terugbetaling is verwerkt, zal je automatisch een creditfactuur ontvangen op het email adres dat je hebt opgegeven bij de bestelling van de artikelen. Conform de algemene voorwaarden en de retourvoorwaarden zullen wij uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van jouw aanmelding dat je een artikel wenst te retourneren, de terugbetaling verrichten.

Ons streven is om eerder dan dit gestelde termijn van 14 dagen de terugbetaling te verwerken, in meeste gevallen zal dit proces slechts enkele dagen duren.

Is retourneren gratis?

Retourneren is op dit moment niet gratis, we streven ernaar om dit in de toekomst te kunnen bieden. De gemoeide kosten voor retour zijn voor jouw rekening. De maximale retourkosten worden geraamd op €6,95. Voor Belgie is dit €8,50. Indien je gebruik maakt van verzekerd verzenden met een maximaal verzekerde waarde van €500, zullen de maximale gemoeide retourkosten worden geraamd op €8,60.

Hoe weet ik of mijn retour is verwerkt?

Op het moment dat de terugbetaling is verwerkt, zal je automatisch een creditfactuur ontvangen op het email adres dat je hebt opgegeven bij de bestelling van de artikelen. Conform de algemene voorwaarden en de retourvoorwaarden zal dit proces binnen 14 dagen zijn verwerkt. Ons streven is om eerder dan de gestelde termijn van 14 dagen de terugbetaling te verwerken, in meeste gevallen zal dit proces slechts enkele dagen duren. 

Wat moet ik doen als mijn terugbetaling niet is verwerkt?

Allereerst vinden wij het zeer vervelend als je niet tijdig je terugbetaling hebt ontvangen. In dit soort gevallen raden we je aan om direct contact op te nemen met onze Klantenservice Voor een snelle verwerking kan je ons mailen op [email protected] 

 

Ruilen

Hoe kan ik ruilen?

Ruilen kan op dezelfde manier als retourneren.

Stap 1: Check eerst of jouw aankoop in aanmerking komt voor omruiling:

  •            - Het product moet ongedragen en onbeschadigd zijn.
  •            - Jouw retour moet binnen 14 dagen bij ons in het bezit zijn, nadien er gebruik gemaakt is van het ontbindingsrecht.
  •            - Alle hang labels dienen nog te zijn bevestigd aan de artikelen en het product mag niet gewassen worden.
  •            - Het is een niet gepersonaliseerd artikel.

 

Voldoet jouw verzoek tot ruilen aan al deze eisen? Dan kan je verder met het retourneren van jouw aankoop. Geef op het retourformulier aan dat je jouw item wilt ruilen in een andere maat/kleur. Vergeet hier niet bij te vermelden welke kleur of maat je wilt ontvangen. Zodra wij jouw retour hebben ontvangen, wordt op dat moment gekeken door onze orderverwerking of jouw gewenste maat / kleur op voorraad is. Als dit het geval is, wordt dit item kosteloos naar je verstuurd. Je ontvangt dezelfde dag nog een bevestiging van onze orderverwerking dat jouw bestelling onderweg is.

Stap 2: Ruilen aanmelden

Als blijkt dat jouw gewenste maat niet op voorraad is, ontvang je hiervan een bericht. Wij zullen in dat geval overgaan tot terugbetaling van jouw aankoopbedrag plus eventueel in rekening gebrachte verzendkosten. Mocht je na 14 dagen nog geen bericht van ons hebben ontvangen omtrent jouw retour, dan kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice.

LET OP: wij ruilen geen aankopen om voor andere artikelen dan jouw origineel bestelde item(s). Wil je liever een compleet ander item ontvangen, dan zal je jouw aankoop retour moeten sturen en deze opnieuw moeten bestellen in de webshop. Wij zullen dan overgaan tot terugbetaling van jouw aankoopbedrag plus eventueel in rekening gebrachte verzendkosten.